(Svenska)
.
Kundinloggning

Så här väljer du optimal integration till ProMark

ProMark erbjuder ett antal integrationsalternativ som säkerställer en smidig interaktion mellan ProMark och era andra affärssystem. Få en översikt över möjligheterna och hur ni väljer den metod som bäst passar era behov och IT-arkitektur.

Integrationer är vägen framåt när företag önskar ett mer modernt, flexibelt och effektivt stöd av deras affärsprocesser.

Genom att utöka era primära affärssystem med olika specialiserade system kan ni sätta ihop exakt den lösning som bäst uppfyller era funktionella behov.

Integrationerna binder ihop de olika IT-system så att data och processer kan flöda enkelt och fritt mellan systemen och därmed skapa en sammanhängande infrastruktur. Det har stort värde för de flesta företag.

Integrationer stärker företaget

Det finns två övergripande fördelar med att ersätta manuella arbetsflöden med automatiserade och väl integrerade lösningar:

  1. Effektivisering av arbetsflöden:
    Ni kan minska tidskrävande, administrativa processer samt risken för manuella fel och förseningar – och därmed spara tid.
     
  2. Ett datadrivet beslutsunderlag:
    Genom integration blir värdefull och aktuell information tillgänglig där den ska användas och när den ska användas. Med data i realtid kan ni fokusera på det som är viktigt och får bättre möjlighet att reagera snabbt på förändringar. 

Avancerade integrationsmöjligheter med ProMark

ProMark kan integreras med era övriga affärssystem på ett antal olika sätt, från de mest enkla till de mest moderna och avancerade.

Men vad är egentligen skillnaden mellan de enskilda metoderna? Och hur väljer ni den typ av integration som passar bäst till era behov? Det korta svaret är att det beror på vad ni önskar att uppnå. Här är några av de övergripande beslut ni som kund måste ta för att kunna välja den optimala ProMark-integrationen.

  • DEN MYCKET ENKLA LÖSNINGEN

Simpel integration med ProHost

Om ni önskar en ganska enkel lösning med klassisk filintegration måste ni välja ProHost. ProHost är vår välkända och väl beprövade integrationsmetod som fungerar för de vanligaste affärssystemen.

ProHost säkerställer att data överförs från ett system till ett annat t.ex. via enkel filutväxling efter ett specifikt format och med användning av specifika drivrutiner. Exempel kan vara överföring av medarbetarnas löne- och frånvarodata från ProMark till ert lönesystem i CSV-filformat eller överföring av frånvaro till Outlook-kalender.

Metoden är enkel att implementera och konfigurera efter era behov. Det är den typ integration som kräver minst teknisk hjälp, och är en arbetsuppgift de flesta företag kan hantera internt.

ProHost är alltid en möjlighet men kan leda till att ni får en IT-arkitektur där många system är integrerade direkt med varandra i omfattande och komplicerade ”spaghetti-integrationer”. Det kan över tid göra det mer svårt att underhålla, uppgradera och ta bort/lägga till nya system.

Använder ni redan API-integrationer mellan andra av era system eller överväger att komma igång med det, kan det vara att en av våra API-lösningar passar er bättre.

  • DEN MODERNA OCH FRAMTIDSÄKRA LÖSNINGEN

Om ni önskar en modern integrationstyp som följer de vanligaste standarder för att knyta ihop system, måste ni välja ProHost API.

ProHost API säkerställer att utbyte av data sker enligt en modern API-standard. Det betyder att systemen skickar förfrågan och svar som innehåller all relevant information för att kunna placera data korrekt i båda system i realtid, utan att kompromissa med datasäkerheten och GDPR.

ProHost API är en djupare och mer teknisk implementering som öppnar upp ert systemlandskap för andra system. Metoden utnyttjar vår erfarenhet från befintliga ProHost-integrationer och fält-mappningar, och kan utföras av oss, internt hos er eller av en partner. Detta ger er en flexibel plattform för att justera, utöka och optimera era integrationsscenarier – och stöder företagets långsiktiga molnstrategier.

  • DEN FLEXIBLA LÖSNINGEN MED FOKUS PÅ ANVÄNDARUPPLEVELSER

fleksibel løsning med fokus på brigeroplevelser

Önskar ni att optimera – och skräddarsy – medarbetarnas användarupplevelser i ett eller några få system, måste ni välja ProHost CAL (Client Access License).

Metoden ger möjlighet att komma åt och exponera ProMarks funktioner, affärslogik och data i andra av era system, t.ex. intranät eller egen portal, via API-integration – oavsett plattform. Och utan behov av ProMark-ändringar. Det låter er bygga enhetliga användarupplevelser för era medarbetare tvärs över system och därmed optimera deras verktyg vilket ökar effektiviteten och motivationen. Samtidigt kan ni uppnå nya möjligheter för insikt i realtid genom att sammanfoga data och arbetsflöden.  

ProHost CAL ger också möjlighet att bygga rollbaserade appar som bara innehåller just de funktioner som de enskilda medarbetarrollerna behöver i det dagliga arbetet. Det förenklar arbetsflöden och ökar produktiviteten för den enskilda medarbetaren – och därmed för företaget i allmänhet.

  • DEN KOMPLETTA, NYCKELFÄRDIGA LÖSNINGSPAKET

komplet, nøglefærdig løsning

Har ni valt en SAP/Microsoft-plattform och önskar ett komplett plug-and-play lösningspaket där allt är definierat i förväg, är ProHost Certified den rätta lösningen.

Med ProHost Certified får ni en standardiserad, certifierad lösning med inbyggd integration, byggt direkt för SAP och Microsoft i deras app-butiker. Det betyder att ProMark fungerar som en naturlig förlängning av dessa affärssystem – utan anpassad kodning. 

Online dokumentation och mallar för data och uppsättning förenklar implementeringen. Lösningen underhålls och uppdateras kontinuerligt av oss i den takt som SAP/Microsoft-plattformen kräver och använder molnlösningarnas säkerhetskrav för hög säkerhet. Den här metoden kräver därför minimalt av er som företag.

Samtidigt ger ProHost Certified också möjlighet att använda övriga ProHost-integrationer om ni behöver olika integrationsmetoder för olika system.

Låt oss prata om era integrationsmöjligheter

Vill du ha detaljerad information om de olika integrationsmöjligheter i vårt ProMark-universum, hittar du fler tekniska detaljer i våra produktblad. Du är också alltid välkommen att kontakta din account manager, så att vi tillsammans kan förtydliga hur integrationer bäst kan användas på ditt företag.