(Svenska)
.
Kundinloggning

ProMark-drift i relation till Corona-situationen

2020-03-12

Vi är redo att hjälpa!

Mot bakgrund av den allvarliga situationen med risken för spridning av Corona-virus, som mer eller mindre stänger av flera arbetsplatser, tar vi i Mark Information också ett antal försiktighetsåtgärder.

Vi behåller support för våra kunder, inklusive tillgång till hotline och konsulter samtidigt som vi skyddar våra anställda så att de fortfarande kan utföra sina uppgifter, t.ex. genom att arbeta hemifrån och därmed undvika risken för infektion.

Support och konsulthjälp kommer att klaras med fjärrsupport tills vidare. Det vill säga via mail, telefon, Skype-möten med delad skärm och TeamViewer-åtkomst till din ProMark-installation. Det är en situation vi är vana med att hantera och som många av er redan känner till.

Fysiska möten är alltså begränsade till det som behövs mest. Vi uppmuntrar dig att tänka på hur långt vi faktiskt kan hjälpa dig utan att behöva träffas fysiskt. Utbildning kan också göras med fjärrsupport.

HUR NI FÖRBEREDAR ER

Eftersom vi inte vet hur situationen utvecklas, här är några bra råd om hur du förbereder dig så bra du kan. Om du behöver att våra konsulter får åtkomst till din ProMark-server för att hjälpa till med att anpassa installation eller support med bearbetning av löne- och frånvarofiler etc., skulle det vara en bra idé att förbereda den nu genom att se till att:
  • TeamViewer laddas ner och finns på ProMark-servern (ladda ner Teamviewer här)
  • Användarnamn och lösenord är redo att skickas till oss. Om du väljer att skicka dem till oss nu, kommer vi naturligtvis att följa GDPR-reglerna, så åtkomst används endast på din begäran om det behövs.

Om du behöver superanvändarhjälp för att till exempel stänga perioden i ProMark och skapa en löne- och frånvarofil, kan våra konsulter hjälpa till via fjärrsupport.

KONTAKTA OSS

Kontakta oss om du har några frågor om ovanstående eller har några tvivel. Vi är redo att hjälpa!