Från manuell administration till automatik!
Gjensidige Forsikring i Danmark är en filial av Gjensidige Forsikring ASA – ett av Skandinaviens fyra största skadeförsäkringsbolag med verksamhet i Norge, Sverige, Danmark och Baltikum. Gjensidige Forsikring erbjuder försäkring till privatpersoner, offentlig & privat sektorn, samt jordbruk. Gjensidiges övergripande mål är att vara det mest kundorienterade bolaget inom försäkringsbranschen och prioriterar lönsamhet snarare än tillväxt. Den danska grenen av Gjensidige Forsikring har cirka 500 dedikerade anställda. För Gjensidige Forsikring var det viktigt att automatisera alla arbetsflöden i administrationen så de valde att utöka ProMark-lösningen med ProNotify för automatiska påminnelser för att dra mer nytta av lösningen. |
![]() |
”Vi har outsourcat vår löneadministration och önskar att undvika manuell hantering, både för administration och medarbetare. En del av svaret var en förlängning av det befintliga ProMark-lösningen med ProNotify, dvs. automatisk påminnelse för chefer och arbetsledare vid avsaknad av attest och motsvarande för medarbetarna med saknade stämplingar. Samtidigt blir löneprocessen smidigare och mer korrekt.”
Kenneth Ruby Jensen
Avdelningsdirektör, HR Nordic, Gjensidige Forsikring
|
Problem
|
succé kriterier
|
Verktyg och Metoder
|
Förbättringar
|
resultat
|