Effektiv, enkel och lönsam serviceorderhantering
Lantmännen Maskin är ett skandinavisk bolag med Sverige som bas. Allt inom lantbruksmaskiner, nytt, begagnat och reservdelar hanteras inom bolaget. Bolaget säljer Valtra, Fendt och Claas traktorer, Claas skördetröskor samt ett brett sortiment redskap och vallmaskiner. Tillsammans med systerbolaget Swecon har de 70 verkstäder med snabb och kvalificerad service i Sverige. Lantmännen Maskins huvudkontor är i Malmö. Lantmännen Maskin ägs av Lantmännen, som er en av Nordens största koncerner inom livsmedel, energi och lantbruk. 2012 hade Lantmännen Maskin 735 anställda och en nettoomsättning på drygt 2,9 miljarder kronor. Swecon hade 441 anställda och omsatte 2,5 miljarder kronor. |
![]() |
”Föråldrade system innebar att det kunde ta lång tid innan order blev slutrapporterade, så vi hade en känsla av att ett stort antal timmar inte fakturerades. Därför hade vi en tydlig önskan att stärka rapporteringen från våra mobila servicetekniker - och det har i hög grad lyckats. Att allt nu sker i realtid innebär att vi har ett enkelt och kostnadseffektivt verktyg för att hantera företagets serviceleveranser.”
Anders Segervall,
IT Servicemarknad, Lantmännen Maskin
|
Problem
|
succé kriterier
|
MetoderImplementering av
|
Förbättringar
|
resultat
|