(Svenska)
.
Kundcase
Kundinloggning

Schneider Electric

Outsourcad drift av ProMark frigör energi för ökad fokus på kärnverksamheten

Schneider Electric tillhandahåller digitala energi- och automationslösningar för effektivitet och hållbarhet. De kombinerar världsledande energiteknik, realtidsautomation, programvara och tjänster i integrerade lösningar för hem, fastigheter, datacenter, infrastruktur och industri.

Schneider Electric föddes under den första industriella revolutionen av bröderna Schneider som blev stora aktörer inom stål- och maskinindustrin. Senare fokuserade de på elektricitet och är nu ett globalt företag med 137 000+ anställda världen över och en vinst i 2018 på 25,7 miljarder SEK.

Schneider Electric

"Det är avgörande att ProMark ständigt kör smidigt och problemfritt, varför vi valde att överlämna driften av både ProMark-server och applikation till Mark Information och inte till vår IT outsourcing partner. På så sätt slipper vi mycket besvär, tidsåtgång och kostnader.”

Ingemar Strand
System Support, Schneider Electric


Schneider Electric

Problem

Med outsourcad support på servrar skulle många parter involveras vid support och uppgradering av ProMark:

  • Saknad expertis på den löpande IT-driften av ProMark med uppgraderingar och backup
  • Utfordring i synkronisering mellan operativsystem och ProMark av annan outsourcing partner

Succé kriterier

  • Enklare att utföra förändringar och uppgraderingar av ProMark
  • Säkerställa full uppetid på kritisk system för bemanningsplanering, jobbregistrering och tidredovisning samt att integrationer till löne- och ERP-system fungerar
  • Slippa konflikter i programvaror och brandväggar när konsulter ska åt programvaran

Metoder

ProMark med tids- och jobbregistrering via mobil app och integrationer till SAP lön/SAP ERP, aviseringar, bemanningsplanering och rapportering driftas nu som:

Förbättringar

  • Bättre support än egen outsourcad support på drift av servrar
  • Enkel budgetering av utgifter
  • Med höga krav till IT-säkerhet byggs allt fler murar runt systemen. Nu slipper Schneider besväret att ge tillgång till programvaran
  • Slippa underhålla åtkomst för ProMark-konsulter till servrar

Resultat

  • Mer kostnadseffektivt med outsourcing hos Mark Information
  • Reducerad administrativ tid
  • Effektiv resursanvändning genom outsourcing och snabb reaktion i fall det är problem