(Svenska)
.
Kundinloggning
Anmäl dig vårt nyhetsbrev

Få senaste nyheterna och viktig information om Workforce Management

Smyths Toys

Rationalisering av workforce management processer inom detaljhandel

Smyths Toys är den ledande leksakskedjan i Irland, som grundades 1987.

Med över 60 butiker, är Smyths Toys närvarande över hela Storbritannien och Irland, samt levererar leksaker till barn och ungdomar inom alla kategorier till de lägsta priserna.

Företaget har sitt huvudkontor i Galway, i västra Irland, och har expanderat därifrån till hela Irland och Storbritannien. Smyths Toys sysselsätter cirka 1500 personer och tripplar arbetskraft i upptakten till julen.

Smyths Toys

"ProMark har effektiviserat vår process för tid- och närvaro och har därmed bidragit till en mer kostnadseffektiv lönehantering."

Patricia Donohue
HR administratör, Smyths Toys


Smyths Toys

Problem

  • Alltför många manuella processer ingick i löneadministrationen
  • Ledningen hade inte en fullständig överblick över graden av närvaro i hela organisationen, på grund av de många butikerna på olika orter
  • Förbättra transparensen och effektiviteten av informationen kring tid och närvaro
  • Skapa enhetlig tid, närvaro- och löneprocess för alla butiker

succé kriterier

  • Minska resursförbrukningen vid dagens manuella processer
  • Förbättra kontrollen så att lagar och regler följs
  • Tillgång till rapporter, samman-ställda av data i en central databas, innehållande data från alla butiker

Verktyg och metoder

 

FÖRBÄTTRINGAR

  • Ledning kan planera sina anställda mer effektivt
  • De administrativa kostnaderna har minskat
  • Centrala ledningen kan få en full-ständig överblick av medarbetarnas frånvaro och kostnader över hela organisationen

resultat

  • Smyths har nu en mer strömlinje-formad process för insamling av tid- och närvarodata
  • Löneprocessen har förbättrats dramatiskt med mindre tid nedlagd på att hantera registreringar, och med färre mänskliga fel