(Svenska)
.
Kundcase
Kundinloggning
Anmäl dig vårt nyhetsbrev

Få senaste nyheterna och viktig information om Workforce Management

Sydbank

Sydbank säkerställer interna system för framtiden med ProMark

Sydbank är en av Danmarks största banker med 2 000 anställda och cirka 60 lokalkontor över hela landet. Banken har dessutom kontor i Flensburg, Kiel och Hamburg. Huvudkontoret ligger i Aabenraa.

Sydbank är en fullservicebank som täcker praktiskt taget alla finansiella behov för privatpersoner och företag.

Sydbank har specialkompetens inom områden som investeringar, pension, bostäder, finansiering, betalningstjänster, elektroniska verktyg och mycket mer.

Sydbank logo

"Med ProMark har vi fått det flexibla och framtidssäkra system till att hantera våra kollektivavtal som vi behövde"

Poul Mai
Administrationschef, Sydbank


Sydbanks kontor i Aabenraa

Problem

  • Det gamla systemet var föråldrat med begränsade möjligheter för utveckling
  • Ingen möjlighet att hantera lokala avtal
  • Inga kom- eller gå tidspunkter
  • Normaltid endast möjligt under en 2-veckors period
  • Tungt att arbete med
  • Ingen möjlighet för rapportering

Projekt och succé kriterier

  • Lösningen omfattar upp till 2 200 anställda på alla 60 kontoren i Danmark
  • Konfiguration av kollektivavtalet som täcker den finansiella sektorn i Danmark
  • Uppsättning av webbportal som ger chefer en detaljerad överblick
  • Framtidssäkrat system med stor möjlighet till utveckling

Metoder

  • Tidsystem med frånvarohantering (ProTime) 
  • ProPortal
  • Frånvaro-KPI och analys av närvaro och frånvaro (ProAbs) 
  • Automatiska e-post påminnelser (ProNotify)
  • Integration mot Bluegardens löne-system Maxiløn, mot NemRefusion och mot Microsoft Outlook

FÖRBÄTTRINGAR

  • Flexibelt system som stödjer lokala avtal och konton/balanser (Timebank)
  • Modernt användargränssnitt, inklusive möjlighet för mobil lösning
  • Egen BI-datawarehouse med inbygda standardrapporter

resultat

  • Användarvänlig administration av tidsredovisning och löneprocess
  • Komplett översikt över tillgänglighet och frånvaro bland de anställda
  • Bättre service till bankens kunder